Letos se našim na Dakaru mimořádně dařilo a to nejen v kategorii kamionů. O své dojmy se se mnou podělil navigátor automobilové posádky Martina Prokopa, Viktor Chytka.
„Snažím se dívat jen do přístrojů a jestli jedeme správně podle navigace. Kdyby jel člověk přesně podle ní, na metr přesně, tak nemůže zabloudit, ale ta situace v reálném světě to neumožňuje, píše se půl roku dopředu a za tu dobu se trať změní, takže se přesně nelze držet toho, jak je trať nakreslená. Psychologicky člověka uklidní, že vidí, že někdo projel před ním a není tam nikdo rozbitý, tak když budu držet stopu, mělo být v pořádku. Pak se ale ukáže, že to je jinak, stopy vedou rovně, ale přitom navigace mi ukazuje doprava, tak jeli ti přede mnou špatně, nebo ne? Musím rychle nalistovat a během několika vteřin vyřešit, kudy máme jet, což odvádí od koncentrace. Ti, kteří se nestihnou rozhodnout včas, jsou vzadu,“ vysvětluje zkušený navigátor.