Volkswagen ztratil konkurenceschopnost

Německý automobilový gigant Volkswagen (VW) otevřeně přiznává potřebu zlepšit svou konkurenceschopnost a současně dodržet své dlouhodobé závazky. Tato značka je stěžejním prvkem Volkswagen Group, včetně české Škody Auto.


Vedení automobilky uznává, že ztratilo konkurenceschopnost, což přiznal i šéf značky VW Thomas Schäfer. Aby se VW vrátila na cestu úspěchu, je nutné provést restrukturalizaci, která bude zahrnovat i snížení počtu zaměstnanců. Přestože situace vyžaduje razantní opatření, automobilka se snaží postupovat citlivě a bez nucených odchodů. Člen představenstva koncernu Volkswagen zodpovědný za lidské zdroje Gunnar Kilian uvedl, že redukce pracovní síly proběhne prostřednictvím dohod o odchodech zaměstnanců do důchodu.

VW již dříve avizovala, že plánuje využít demografického vývoje ke snížení počtu zaměstnanců, a zároveň se zavázala, že do roku 2029 nebude v německých závodech provádět propouštění. Většina úspor by měla být dosažena jinými opatřeními než redukcí pracovní síly, což naznačuje, že společnost hledá další možnosti, jak efektivně snižovat náklady a zvyšovat produktivitu.

Podle agentury Reuters jsou plány na snížení nákladů u značky VW prvním krokem v širší strategii koncernu Volkswagen, která má za cíl zvýšit efektivitu celé skupiny v rámci přechodu od vozů se spalovacím motorem k elektromobilům. Tento přechod vyžaduje významné investice do vývoje a výroby elektrických vozidel, což znamená, že automobilka musí najít způsoby, jak uvolnit prostředky pro tyto investice.

Česko oznámilo, že nebude dezertéry vydávat zpět. Cena života se v kontextu války stává relativní


Volkswagen tak stojí před složitým úkolem: musí se transformovat a přizpůsobit se novým tržním podmínkám, aniž by ohrozil své zaměstnance a ztratil svou sociální odpovědnost. To bude vyžadovat nejen interní změny, ale také inovace a možná i nové obchodní modely, které pomohou značce VW znovu získat svou konkurenceschopnost na globálním trhu automobilů.

Zdroj: Reuters